Masz konto w PKO BP? Uważaj na nowy sposób wyłudzania danych

bezpieczeństwo 26/09/2019

Wejście w życie unijnej dyrektywy PSD2 w zakresie bezpieczeństwa usług płatniczych stało się podatnym gruntem dla grup wyłudzających dane. Na celowniku przestępców znaleźli się ostatnio klienci PKO BP. Bank wydał w tej sprawie komunikat ostrzegawczy. Zmiany w przepisach w zakresie usług płatniczych ochoczo wykorzystują grupy przestępcze, korzystając z niewiedzy i często zamieszania w tym temacie.

PKO BP wyłudzenia

Na czym polega podstęp w przypadku banku PKO BP? Oszuści dzwonią do klientów banku, przedstawiając się jako pracownicy banku i powołując się na dyrektywę PSD2 proszą o instalację dodatkowego oprogramowania wysłane na email. Plik jest zainfekowany wirusem, który umożliwia przejęcie danych do logowania i kodów autoryzacyjnych! Zainstalowanie oprogramowania przez klienta banku w rezultacie umożliwia przestępcom wykradzenie pieniędzy z konta, a także wyrażenie – za klienta – zgody na administrowanie danymi osobowymi. Oprogramowanie oszustów zawiera również formularz ze wspomnianą zgodą.

W związku z zaistniałą sytuacją, bank wydał 25 września specjalny komunikat, w którym prosi o czujność – nie należy otwierać podejrzanych załączników z maili, ani instalować dodatkowego oprogramowania. Jak czytamy w komunikacie: bank nie wymaga również podania jednorazowego kodu w trakcie rozmowy telefonicznej w trakcie rozmowy nawiązanej przez pracownika banku.

W przypadku podejrzanych telefonów od osób podających się za pracowników banku, bank prosi o informację w tej sprawie i kontakt z infolinią PKO BP pod nr tel. 800 302 302.


Zobacz także:
Bezpieczeństwo IT w firmie – czytaj więcej
Audyt infrastruktury informatycznej – czytaj więcej
Outsourcing IT – czytaj więcej
Polub nasz fanpge – czytaj więcej

PKO BP wyłudzenia