VoIP- Centrala telefoniczna dla firm i przedsiębiorstw

Centrala telefoniczna dla firm

PM Digital zainstaluje, skonfiguruje i wdroży rozbudowaną centralę telefoniczną w Twojej firmie. Dodatkowo będzie jej administratorem i będzie trzymał pieczę nad jej prawidłowym działaniem, a także wprowadzał niezbędne zmiany. PM Digital jest partnerem PL FON, który będzie dostawcą technologii o którą my zadbamy.

Jak wygląda współpraca w 2 prostych krokach? 1. Podpisujesz umowę z dostawcą technologii - na preferencyjnych warunkach od PM Digital. . 2. Podpisujesz umowę z nami jako administratorem. O nic nie musisz się martwić – My się wszystkim zajmiemy !

Czym jest VOIP?

VoIP z angielskiego Voice over Internet Protocol, czyli telefonia internetowa oparta na technologii, która polega na przesyłaniu dźwięku przez Internet. Analogicznie do tradycyjnej telefonii, nowoczesna usługa służy do komunikacji głosowej.

Jakie czynniki decydują o przewadze VoIP nad tradycyjną telefonią ?

Przekaz głosu, który uniemożliwia podsłuch przez osoby niepożądane poprzez zamianę głosu na postać cyfrową oraz jej kompresję i autoryzację. Dostępność usługi- w przeciwieństwie do tradycyjnej telefonii , która uzależniona jest od linii telefonicznej, VoIP jest dostępna wszędzie, gdzie jest dostęp do Internetu, nawet poza granicami kraju. Jest to szczególnie wygodne i przydatne w przypadku przenoszenia tj. zmiany lokalizacji telefonii, przy której nie musimy martwić się o dostęp linii telefonicznej czy o szukanie nowego dostawcy, który operuje na danym obszarze. Sprzęt – W przypadku rozwiązania VoIP nie musisz martwić się o dostosowanie sprzętu. Jest to bardzo elastyczny system, który można:
☑️ zainstalować na komputerze
☑️ wykorzystać na obecnym aparacie telefonicznym czy telefonie IP podłączonym do Internetu
☑️ zainstalować na telefonie komórkowym, który przy zasięgu Internetu bezprzewodowego ma możliwość zarówno wykonywać jak i odbierać połączenia.

Funkcjonalności VoIP to przede wszystkim możliwość:

  • nagrywania i odsłuchiwania połączeń
  • kierowania połączeń według z góry ustalonych reguł
  • wielokrotnego przekierowania połączeń
  • automatycznego pobierania ustawień

Rola administratora PM-Digital

PM Digital jako firma specjalizująca się w obsłudze informatycznej firm w wyniku zapotrzebowania i usprawnienia procesów u swoich klientów rozszerzyła swoją działalność o dostarczenie i obsługę telefonii Internetowej. Mimo wcześniejszego braku administrowania sieciami telefonicznymi nasi informatycy nieustannie byli proszeniu o pomoc w usuwaniu awarii i problemów konfiguracyjnych telefonii firmowych naszych klientów.

Zauważyliśmy, że nasi klienci po zakupie telefonii zostawali osamotnieni w dalszym procesie jej użytkowania przy jednoczesnym ponoszeniu wysokich kosztów abonenckich. Niejednokrotnie nasi klienci wykupowali również dodatkowe usługi związane z administracją, które okazywały się mało pomocne w przypadku konieczności szybkiej reakcji, przez co klient ponosił podwójne koszty, ponieważ nie dość, że opłacał obsugę administracyjną to zlecał nam zadanie usunięcia usterki. PM Digital to zespół specjalistów i techników, którzy kładą nacisk na nowoczesne rozwiązania, które przyczyniają się do optymalizacji kosztów i właśnie dlatego wybrał rozwiązanie, które opiera się na łączu internetowym, które zaś w dzisiejszym świecie jest dostępne praktycznie w każdej firmie w Polsce.


W czym Ci pomożemy jako administratorzy?
☑️Wsparcie w wyborze oferty dostosowanej do wielkości i potrzeb firmy
☑️ Instalacja telefonii internetowej
☑️ Konfiguracja wstępna
☑️Szkolenie wstępne
☑️Zmiany konfiguracyjne
☑️Pomoc na telefon (obsługa awarii i problemów)

VoIP jako rozwiązanie dla pracy zdalnej i/lub hybrydowej

Rozwój technologiczny oraz pandemia Covid-19 przyspieszyły transformacje cyfrową, ale również przyczyniły się do zwiększenia roli pracy zdalnej i hybrydowej. Jeśli zastanawiasz się nad rozwiązaniem, które wpisuje się w nowy model biznesowy oparty na pracownikach zdalnych to narzędzie VoIP będzie Ci niezbędne. Czy koniecznie musimy wymieniać cały sprzęt firmowy i ponosić koszty za abonamenty telefoniczne wszystkich pracowników, którzy przeszli na pracę zdalną? Otóż odpowiedź brzmi -nie. Wystarczy wdrożyć w firmie rozwiązanie telefonii internetowej, która jest mobilna i niezawodna przy zmianach miejsca pracy. Dzięki temu rozwiązaniu minimalizujesz koszty, ponieważ wystarczy, że zapewnisz pracownikowi komputer oraz dostęp do Internetu – co i tak będziesz musiał zrobić. Na komputerze zaintalowane zostanie oprogramowanie pozwalające na wykonywanie i odbieranie połączeń. Dzięki temu rozwiązaniu pracownik może odbierać i nawiązywać połączenia z klientami czy dostawcami z zewnątrz, ale również może bezpłatnie komunikować się z współpracownikami wewnątrz firmy.

Najczęściej zadawane pytania

Tak. Aby móc wykonywać połaczenia z telefonu komórkowego należy zainstalować aplikację dostępną w sklepie play oraz app store. Po konfiguracji ustawień i przy dostępie do internetu WI-FI bądź 3G/5G w Twoim telefonie możesz wykonywać i odbierać połączenia w dowolnym miejscu.
Tak, nie ma ograniczeń co do lokalizacji, jeśli zapewnimy dostęp do łącza internetowego, co oznacza, że możesz korzystać z usługi w dowolnym miejscu na świecie.
Nie, połączenia między użytkownikami usługi, niezależnie od miejsca są bezpłatne.
Tak, funkcjonowanie usługi jest analogiczne do tradycyjnej telefonii więc jeśli dzwonisz do Polski na numer stacjonarny w Warszawie to wybierasz numer np. 22 xxx xx xx czyli dokładnie tak samo jak w przypadku tradycyjnego telefonu.
Do osiągnięcia jakości połaczeń HD potrzebna jest przepływność rzędu 128kbps symetrycznie dla jednej rozmowy telefonicznej oraz opóźnień w transmisji pakietów danych nie większych niż 120 ms. Oczywiście przy słabym łaczy internetowym usługa będzie działać, ale mogą pojawić się problemy z jakością połączeń.