bezpieczeństwo 26/09/2019Wejście w życie unijnej dyrektywy PSD2 w zakresie bezpieczeństwa usług płatniczych stało się podatnym gruntem dla grup wyłudzających dane. Na celowniku przestępców znaleźli się ostatnio klienci PKO BP. Bank wydał w tej sprawie komunikat ostrzegawczy. Zmiany w przepisach w zakresie usług płatniczych ochoczo wykorzystują grupy przestępcze, korzystając z niewiedzy i często zamieszania w tym temacie.PKO BP wyłudzeniaNa czym polega podstęp w przypadku banku PKO BP? Oszuści dzwonią do klientów banku, przedstawiając się jako pracownicy banku i powołując się na dyrektywę PSD2 proszą o instalację dodatkowego oprogramowania wysłane na email. Plik jest zainfekowany wirusem, który umożliwia przejęcie danych do logowania i kodów autoryzacyjnych! Zainstalowanie oprogramowania przez klienta banku w rezultacie umożliwia przestępcom wykradzenie pieniędzy z konta, a także wyrażenie – za klienta – zgody na administrowanie danymi osobowymi. Oprogramowanie oszustów zawiera również formularz ze wspomnianą zgodą.W związku z zaistniałą sytuacją, bank wydał 25 września specjalny komunikat, w którym prosi o czujność – nie należy otwierać podejrzanych załączników z maili, ani instalować dodatkowego oprogramowania. Jak czytamy w komunikacie: bank nie wymaga również podania jednorazowego kodu w trakcie rozmowy telefonicznej w trakcie rozmowy nawiązanej przez pracownika banku. W przypadku podejrzanych telefonów od osób podających się za pracowników banku, bank prosi o informację w tej sprawie i kontakt z infolinią PKO BP pod nr tel. 800 302 302. Zobacz także: Bezpieczeństwo IT w firmie – czytaj więcej Audyt IT – czytaj więcej Outsourcing IT Warszawa- czytaj więcej Polub nasz fanpge – czytaj więcej